2 mai 2013

Jurnalista Andreea Croitor, la lansarea primului volum tipărit de poezii

Le mulţumesc colegilor mei de la Ghimpele pentru articol !:)
Sensibilă şi, simultan, ageră și pragmatică. Este Andreea Croitor, poet şi jurnalist al cărui prim volum de versuri a văzut lumina tiparului pe 30 aprilie. În vârstă de 24 de ani, colega noastră de redacţie a publicat  recent primul volum de poezii, pe care a decis, totuşi, să nu-l intituleze. În niciun fel… 
Jurnalist al publicaţiei Ghimpele, Andreea s-a îndrăgostit de literatură încă din gimnaziu, vreme în care a început scrierea propriului jurnal. “Mi-am descoperit înclinația spre poezie și literatură de la o vârstă fragedă. Primul experiment literar a avut loc în timpul gimnaziului. A fost o încercare stângace, dar care mi-a deschis noi orizonturi. Mai păstrez manuscrisele acelea. Sunt doza mea de nostalgie”, povestește Andreea. 
Ulterior, la recomandarea dascălilor, a cochetat cu publicistica scriind pentru reviste şcolare și pe internet. A început să scrie versuri, să publice, iar succesul nu a întârziat să apară: un respectabil portal de cultură a desemnat-o de trei ori, consecutiv,  cel mai talentat tânăr poet. 
“Poezia este vindecare. Poezia este puntea mea către ceilalți. Cel mai mare inamic al meu este compromisul” se destăinue Andreea. Pentru ea, “poezia nu poate fi o meserie”, după cum susţine. “Să fii poet nu este o meserie, categoric nu. Ceea ce am zămislit nu e de vânzare.” 
A scris despre universul copilăriei, primele versuri fiind dedicate satului în care s-a născut şi a crescut, în județul Suceava.“Cred că dorinţa de a scrie a existat în subconştientul meu de demult. Am așternut primele versuri inspirată fiind de locul în care am copilărit, un spațiu natural, pitoresc, care mi-a oferit cu generozitate primele lecţii despre frumos. Starea mea de a fi și dorința de a așeza în ordine cuvintele întru cunoaşterea şi numirea trăirilor au constituit elementele de bază ale creației mele”, a mărturisit poeta. 
Volumul lansat pe 1 mai reunește întreaga creație a Andreei Croitor, din 2006 şi până în prezent, oferind cititorilor atât poemele apărute sporadic in diverse publicaţii online şi tipărite. Creaţiile colegei noastre pot fi citite şi pe blogul său personal, Aici e casa mea.
Sursa: Ghimpele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu